Дистанційне навчання ІV тиждень (теорія і практика)

Шановні ліцеїсти!   
Рекомендую пройти курс на EdEra - безкоштовна студія онлайн-освіти "Домедична допомога", який складається з двох відео лекцій та запитань після них.

Пройти курс "Домедична допомога": за посиланням


       Після закінчення навчання Ви отримаєте безкоштовний електронний сертифікат. Сертифікат отримують слухачі/-ки, які до закінчення навчання набрали 60 та більше відсотків (балів). Зверніть увагу, що саме виконання тестових завдань впливає на фінальний результат, необхідний для отримання сертифікату.
        Сертифікат створюється автоматично щонеділі й з’явиться у Вашому персональному кабінеті за посиланням https://courses.ed-era.com/dashboard.
        Сертифікат, який Ви отримаєте після проходження курсу можна вислати мені на електронну пошту або вайбер.


ДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА

           Безпека для дитини – один із головних принципів Нової української школи. Для того, щоб організувати безпечне шкільне середовище, вчительство має володіти певними навичками. Одна з них – навичка домедичної допомоги.
           Зберегти життя до приїзду медиків – обов’язкове знання для вчителів і дуже бажане для усіх батьків.

ПРОГРАМА КУРСУ

  • Лекція 1. Як діяти вчителю/-ці
  • У ній розповідаємо про те, що робити вчителю/-ці в разі непередбачуваної ситуації, як допомогти дитині або іншому/-ій дорослому/-ій, як уникнути паніки в групі та правильно покликати професійну допомогу.
  • Лекція 2. Чому вчителю навчити учнів
  • Діти повинні знати основні правила першої допомоги, напрацювати відповідні навички і навчитись діяти самостійно у критичних ситуаціях.

Теорія "Легка атлетика"


1Завдання Сформувати правильне уявлення про техніку бігу на короткі дистанції.
·   Пояснення техніки бігу на короткі дистанції.
·   Пояснення правил змагань
·   Демонстрація техніки бігу (розбір кінограм, фотографій).
Методичні вказівки
Учитель ознайомлюється з особливостями техніки бігу кожного учня й визначає основні помилки й методи їх усунення
2
Завдання Навчити правильних бігових рухів.
·   Біг високо піднімаючи стегна.
Плечі не відхиляти назад; просування невелике.
·   Біг закидаючи гомілки назад (здійснюється на відрізках 20— 30 м).
Більше амплітуду руху, невеликий нахил тулуба вперед.
·   Дріботливий біг (на 20—30 м).
Плечовий пояс розслаблений, частота рухів невелика
3
Завдання Навчити вільного бігу по прямій.
·   Біг із прискоренням на відрізках 40—60 м.
·   Біг із переходом на біг за інерцією (на 40—60 м).
·   Біг зі зміною темпу бігу.
·   Збігання з некрутого схилу.
Методичні вказівки
Швидкість набирати поступово, контролюючи техніку бігу. Досягнення широкого вільного бігу, зі зміною частоти й довжини кроків.
4
Завдання Навчити вільного бігу по повороту.
·   Біг по колу «змійкою».
·   Біг по колу діаметром 20—25 м.
·   Біг по колу з вибіганням на пряму 20—25 м.
·   Вбігання з прямої на поворот.
Методичні вказівки
При вході в поворот тулуб нахиляти ліворуч, права рука рухається посередині й із великою амплітудою. Величина нахилу тулуба зростає зі швидкістю бігу

 5Завдання Навчити низького старту й стартового розбігу.
Методична послідовність навчання техніці низького старту
Вправа 1. Старти з різних початкових положень
Вправа 2. Стоячи на сильно зігнутій штовховій нозі, тулуб горизонтальний, інша нога (пряма) відведена назад. Руки напівзігнуті, одна попереду, інша позаду. З цього положення почати біг, зберігаючи горизонтальне положення тулуба як можна довше.

Вправа 3. Виконання команд "На старт"! (низький старт) і "Увага"! без стартових колодок.
Вчитель контролює вірне положення за командами, допомагає учням прийняти вірне положення (виконувати до тих пір поки учень не вивчить положення по команді На СтартУвага).
Тільки після того, як учні зрозуміли і відчули стартові пози і навчилися виконувати їх, можна переходити до навчання початку бігу з низького старту.
·   Біг з низького старту без колодок (без сигналу і по сигналу учителя).
Виконання низького старту без стартового сигналу потрібне для того, щоб учні могли зосередити увагу на правильності форми і ритму рухів, а не на швидкості і силі їх виконання.
·   Установка стартових колодок.
Передня колодка для найсильнішої (штовхової) ноги встановлюється на відстані 1,5 стоп від лінії старту, а задня- 1,5-1 стопи від передньої.  Опорний майданчик передньої колодки нахилений під кутом 45-50°, задня - 60-80°. По ширині відстань між колодками зазвичай дорівнює 10-12 см
·   Виконання команд "На старт"! (низький старт) і "Увага" з стартовими колодками
Вчитель контролює вірне положення за командами, допомагає учням прийняти вірне положення (виконувати до тих пір поки учень не вивчить положення по команді На СтартУвага).  
·   Виштовхування від стартових колодок без кроку.
Приземлятися на руки. Для пом'якшення ударів класти попереду колодок мат.
Методична послідовність навчання техніці стартового розбігу.
Вправа 1. Вибігання з низького старту під "воротами"(б), зробленими з мотузки, гумової
стрічки або планки для стрибків у висоту в 1,5-2 м від лінії старту. Вчитель тримає планку
стоячи за стартуючимабо збоку від нього(а).

Вправа 2. Вибігання з низького старту "в упряжці" з подоланням опору. Партнер утримує  стартуючого довгою гумовою стрічкою, накладеною на пояс або груди і пропущеною що під пахвами того що біжить.
Вправа 3. Вибігання з низького старту, долаючи опір партнера. Партнер, стоячи обличчєм до  стартуючого в нахилі, одна нога попереду, упирається прямими руками в його плечі. З вибіганням бігуна із старту партнер продовжує чинити помірний опір, відбігаючи спиною назад.


Вправа 4. Біг з низького старту по відмітках із збереженням оптимального нахилу тулуба. Перша відмітка - приблизно на відстані 3-3,5 стоп від передньої колодки, кожна наступна на 0,5 стопи далі.
Вправа 5. Біг, з низького старту через розставлені на перших пяти-шести кроках набивні м'ячі (діаметром 15-20 см) з урахуванням зростання довжини кроків. М'ячі встановлюються на місцях, що визначають середину бігового кроку. На першому кроці м'яч не ставиться.
Вправа 6. Біг з низького старту 10-15м із збереженням оптимального нахилу тулуба.
6Завдання Навчити переходу від стартового розбігу до бігу по дистанції.
·   Пробігання різних відрізків від 20 до 60 м з низького старту з переходом на біг за інерцією.
·   Біг із низького старту з переходом від максимального до вільного за інерцією та знову до максимального.
Методичні вказівки
Звертати увагу на поступовий перехід із бігу зі старту на біг по дистанції.
7ЗавданняНавчити бігу по дистанції.
Вправа 1. Ходьба з високим підніманням стегна. Руки на поясі або  внизу. Тулуб прямий.
Вправа 2. Біг з високим підняттям стегна, зберігаючи правильну поставу і виконуючи різні вказівки: 
а) піднімати стегно вище;
б) швидше опускати і ставити ногу;
в) частіше працювати стегнами;
г) вище триматися на стопі;
д) твердіше ставити стопу.
Цю вправу можна виконувати стоячи на місці в положенні упору під різними кутами або без упору а також з невеликим просуванням вперед.
При виконанні вправи з просуванням вперед стежити, щоб плечі не відхилялися назад і не напружувалися, для чого руки можна тримати на поясі. Стегно піднімається до горизонталі, а опорна нога в цей час повністю випрямляється.
Найбільш характерні і часто такі, що зустрічаються помилки при бігу з високим підняттям стегна наступні:
а) неповне розгинання опорної ноги в колінному суглобі;
б) торкання грунту п'ятою під час опори;
в) відведення тазу назад з деяким опусканням вниз;
г) розведення колін в сторони (особливо у кінці вправи);
д) відхилення тулуба назад;
е) підняття плечей і надмірне закріпачення плечового поясу.
Вправа 3. Освоєння прямолінійності руху, постановки стоп без їх розвороту   :
а) біг по коридору (вузькій доріжці) шириною 20-30 см, зробленому з гумової стрічки, шнура або шпагату;
б) біг по прямій лінії шириною 5 см (стопи ставляться по лінії і паралельно їй);
в) біг по гімнастичних лавках.
Вправа 4. Біг стрибками з ноги на ногу. Ця вправа сприяє виробленню широкого кроку.  Нога у момент відштовхування повністю випрямляється в колінному суглобі, а інша, зігнута в колінному суглобі виноситься вперед-вгору, тулуб злегка нахиляється вперед, руки зігнуті в ліктьових суглобах і працюють так само, як під час бігу.
Вправа 5. Біг з високим підняттям стегна 10-15 м з переходом в біг по дистанції.
Вправа 6. Те ж, але виконуючи вправу по прямій лінії шириною 5 см.
      Вправа 7. Біг стрибками 10-15 м з переходом в біг по дистанції.
Вправа 8. Біг в рівному, спокійному темпі, з постановкою стопи на передню частину, із збільшенням швидкості по сигналу учителя.
Вправа 9. Біг з прискоренням (поступове збільшення швидкості). Швидкість бігу нарощується до тих пір, поки зберігається свобода рухів і правильна їх структура.
Вправа 10. Біг в повільному темпі: по сигналу - стрибок "в кроці" відштовхуючись то лівою, то правою ногою.(розучування відштовхування ногою).
Вправа 11. Біг з швидким нарощуванням швидкості і наступним пробіганням вперед за інерцією.
Вправа 12. Біг на  час з ходу (20, 30 м).
8Завдання  Удосконалення техніки бігу на короткі дистанції.
·   Пробігання з ходу різних відрізків (від 20 до 60 м) із заданою швидкістю (70—90%
      від максимальної).
·   Біг на 30, 60 м з низького старту з максимальною швидкістю з фінішуванням.
·   Повторний біг із низького старту на відрізках від 30 до 100 м.
·   Біг з ходу(100% від максимального).
Методичні вказівки
Пробігання відрізків за командою і без команди. Фінішування «кидком грудьми» і з поворотом плечей.

Техніка бігу на короткі дистанції

Техніка бігу на довгі дистанції

Спеціальні бігові вправи (теорія)


практика "ЛЕГКА АТЛЕТИКА"

для дівчат (основної медичної групи)

для хлопців (основної медичної групи)



Комментариев нет:

Отправить комментарий